БСП се изказват некомпетентно, отговори директорът на летище "София"

14:42, 07 юли 16 25 385 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
БСП не познават икономическата структура на летище “София” или не искат да се запознаят с нея. Така изпълнителният директор на аерогарата Христо Щерионов отговори на критиките на депутати от Столетницата по-рано днес.

Според “червените” избраници печалбата на летището непрекъснато спада през годините, което означавало, че някой “краде по 15 млн. лв. годишно”. Те изнесоха и данни за скандални обществени поръчки, информацията за които обаче бе категорично опровергана от Щерионов.

"Нямаме поръчки за пожарогасене, имаме две абонаментни поръчки на основни системи, които осигуряват пожаробезопасността на летището. Те са по наредбата на пожарна безопасност. Цифрите на г-н Свиленски не са верни, имаме две поръчки по 64 хил. лв. в рамките на една година", каза Щерионов. Той обясни, че без абонаменти на двете системи по пожароизвестяване и безопасност не може.

Изпълнителният директор обясни, че от гледна точка на безопасността се полага термопластична боя, защото срокът й на годност е 4 пъти по-голям от този на акрилната боя. "Полагано е без да се поварят участъци", обясни Щерионов. По изнесените от него данни боя е полагана 2013 г., 2014г. и 2015 г.

"Миене на фасадите за 70 хил. лв. - не е вярно това, абонаметното обслужване е в размер на 39 хил лв.", каза още Щерионов.

Директорът на летището даде отговор и за намаляващата печалба на дружеството. "Не отричам, че от 2008 г. досега имаме намаляване на печалбата, което се дължи на обективни прични", заяви Щерионов. Той обясни, че “тази цифра, която се размахва" - 30 млн. лв. приходи за 2008 г., не е точна. Тогава е имало продажба на земя - Хангар 3, и реалната печалба била 19,8 млн. лв., а продажбата е за 10 млн. лв.

По думите на Щерионов печалбата за 2009 г. е 14 млн. лв., за 2010 г. - 15 млн. лв., за 2012 г. - 12 млн.лв., за 2013 г. - 6 млн.лв.; за 2014 г, - 5 млн.лв.; за 2015 също 5 млн. лв., а за 2016 г. се очаква печалба от 7 млн. лв.

Причината за намалените печалби пък били "държавните задачи" на летището. Другото обяснение е, че заради европейската директива за отваряне на пазара досега има загуба 95% загуба от дяла за зареждане на горива. Също така причина е и кризата на горивата, което доведе до фалиране на редица авиокомпании, които сега имат и задължения към държавното дружество.

"Държавата ни взима 50% от наемите от 2010 г. - при времето на министър Симеон Дянков. Ние сме държавно дружество - не можем да намалим заплатите, а и запазваме социалния пакет всяка година", оплака се директорът.

Той бе категоричен, че не се страхува от одит на Сметната палата.

Щерионов даде повече подробности и около дълга на авиокомпанията на “Химимпорт” - “България Ер”, който възлиза на 47,239 млн. лв. Той е формиран от суми по задължения като търговец и държавни такси. Той обясни, че интересът на държавата е защитен със създаване на актове по публични държавни вземания и второто с погасителния план, който е на основен лихвен процент 10%.

До 2021 г. обаче дружеството трябва да внесе в съда всички актове, за да не изтече давността им. В момента са внесени няколко като единият е за 14 млн. лв., а с лихвите 19 млн. лв., другият е за 412 хил. лв. По думите на изпълнителния директор само от лихвите на "България Ер" дружеството е взело към момента 10 млн. лв.

След концесията, за която все по-усилено се говори, че отново ще бъде с участието на ТИМ, варненското дружество няма да се отърве от задълженията на авиокомпанията си. По думите на Щерионов дълговете остават към държавата, а не към дружеството. Той увери, че 99% е събираемостта на приходите на дружеството, като то няма други несъбрани вземания, освен от фалиралите авиокомпании и от "България Ер".

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама