Решено: Община Шумен сама ще си чисти боклука

11:31, 28 яну 16 25 380 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Без значими дебати с 35 гласа „за”, 2 „против” и 2 „въздържал се” съветниците в Шумен одобриха създаването на Общинско предприятие „Чистота”.

Преди гласуването за създаване на предприятието Валентин Велев от АБВ припомни, че през пролетта на 2015 г. партията е инициирала анкета по въпроса и над 80% от гражданите са одобрили почистването на Шумен да се извършва от Общината.

„Ще направим всичко възможно до изтичане на договора с концесионера да създадем общинско предприятие по чистотата, защото това е в интерес на обществото. Ако времето не стигне ще търсим възможности за удължаване на договора или наемането на фирми, които да почистват”, отговори Любомир Христов на питането на съветника Добромир Драев, който изрази съмнение, че оставащите 5 месеца може да са недостатъчни за обособяване на структурата.

С 25 гласа „за”, 7 „против” и 4 „въздържал се” общинските съветници в Шумен прие предложението на кмета Любомир Христов за преструктуриране на общинска администрация.

Така досегашната дирекция „Инспекторат” се трансформира в отдел “Чистота” към дирекция “Устройство на териториите”. Щатът от 15 бройки на Инспектората се запазва, а звеното ще бъде ръководено от главен инспектор. Към него ще работят още двама старши инспектори и 12 инспектори “Контрол по чистотата”. Общият бюджет на отдела за 2016 г. е 130 хил. лв.

Бройката на общински служители се запазва 193.5 като се прибавя и половин щатна бройка на кмета на село Овчарова и така числото се закръгля на 194.

Закриват се отделите “Обществени поръчки” към дирекция “Бюджет и финанси и човешки ресурси”, “Стопанисване на материално-техническата база” и “Информационно обслужване и технологии” към дирекция “Гражданска регистрация, информационно и правно обслужване”.

Съкращават се и бройките за допълнителен персонал от 31 на 27.5. Като 10 щата от закрития отдел “Стопанисване на материално-техническата база” ще се прехвърлят към дирекция “Гражданска регистрация, информационно и правно обслужване”.

Променят се имената на три дирекции “Устройство на териториите, контрол на строителството и екология” и стават “Устройство на териториите”. Дирекция “Икономика, общинска собственост и европейски проекти” става приемник на “Управление на общинската собственост, икономическо развитие, стопански дейности и европейски проекти”. Досегашната дирекция “Култура, просвета и образование” става “Образование, наука и култура”.

По влезли в сила законови разпоредби се увеличава бройката на кметовете на селата от 15 на 25 души. Това е за сметка на броя на кметските наместници, като в тази графа остава само половин бройка от предишните девет.

Намалява се бройката на общата администрация от 68.5 на 62 бройки. Това е за сметка на дирекция “Бюджет и финанси, и човешки ресурси”, която се редуцира от 36.5 на 34 бройки и още четири от дирекция “Гражданска регистрация, информационно и правно обслужване”, където персонала се намалява от 32 на 28 души.

С четири бройки се завишава специализираната администрация от 75 на 79.

С един служител по-малко остава отдел “Управление на общинската собственост” в дирекция “Икономика, общинска собственост и европейски проекти”. Това обаче е за сметка на отдел Икономическо развитие и стопански дейности”, където от седем щатовете стават осем.

По време на гледането на точката за преструктурирането на общинска администрация не бяха приети предложенията на правна комисия да се трансформират три бройки за главни специалисти в младши експерти. Да се запази отдела по опазване на обществения ред, както и създаването на отделно звено по Закона за обществените поръчки.

При дебата проф. Добрин Добрев поиска прекъсване от 15 минути за уточняване на позициите и спорните моменти, след което без дебати предложението на кмета Любомир Христов бе прието.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама