С 31 % са намалели инцидентите с британци в Слънчев бряг през лято 2015

17:06, 15 яну 16 25 247 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Общият брой на инцидентите, свързани с млади британски туристи в Слънчев бряг през 2015 г., е с 31 процента по-малък от този през 2014 г. Данните са на британското посолство, съобщи dnevnik.bg.

Дипломатическата мисия обяснява подобрението с въздействието на кампанията Take Your Pic (Направете си снимка), чрез която местните власти, хотелиери, управители на заведения и туристически агенции насърчават младите британци да се насладят на приятна и безопасна почивка в чужбина, като същевременно поемат отговорност за действията си.

Кампанията цели да привлече вниманието на туристи на възраст от 15 до 30 години, като ги призовава да направят избор между различни сценарии, които могат да доведат до #holidaywin (тоест "хубава ваканция") или #holidayfail ("провалена ваканция"). Така например #holidaywin може да символизира една забавна вечер навън с приятели, докато #holidayfail може да означава болнично лечение след препиване.

Посолството съобщава, че кампанията е широко подкрепена от хотелиерския и туристическия сектор в България. Тя се провежда чрез социалните медии, популярни сред младите британци, както и чрез постери, гривни, стикери, залепени на вратите на балконите на хотелите в Слънчев бряг, и други промоционални материали, създадени да привличат вниманието на младите туристи. Освен опазването на здравето и подобряването на безопасността на младите хора се очаква тя да доведе до подобряване на репутацията и на самия курорт.

Въпреки допълнителните 12 хиляди британски туристи в Слънчев бряг през 2015 г. – или 10 процента повече от 2014 г., през изминалата година консулският отдел на посолството се сблъска с по-малко случаи. В сравнение с лятото на 2014 г. броят на случаите на хоспитализация на млади британски туристи например намаля с 57 процента, а броят на загубените или откраднати паспорти – с 14 процента. Наблюдава се и 67-процентов спад в броя на докладваните случаи на изнасилвания или сексуално насилие.

"Кампанията се харесва на младите британски туристи, защото вместо да им казва какво да правят, ги насърчава да размислят за последиците от действията им. Кампанията им напомня, че от тях зависи дали почивката им в чужбина ще се превърне в ‚holiday win’," коментира посланик Ема Хопкинс.

Очаква се в продължението на кампанията през 2016 г. да се включат още компании и организации. В Слънчев бряг тя се осъществява съвместно от местните власти, регионалната и местна полиция, туристически оператори, заведения и хотелиери.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама