1645 се жалили на омбудсмана от монополите
14:27, 12 яну 16
25
293
Шрифт:
378 от жалбите за изминалата година са свързани с топлоснабдяването, други 307 са били за електро услуги, срещу мобилните опрератори подали оплакване 237 граждани, а жалбите срещу ВиК са били 193 на брой, посочи тя.
През 2014 г. 36% или 205 от 507 помирителни производства са прекратени поради неявяване на търговеца, каза още Манолова. Според нея неефективността им се дължи на доброволния характер на производството. Тя подчерта, че до момента са решени само 14% от случаите или това са 70 броя.
Новосъздадените комисии към Комисията за защита на потребителтие ще решават спорове между двете страни в сферата на финансовите услуги, енергетиката, телекомуникациите, транспорта и ВиК услугите. Страните в производството вече подават докумети онлайн, като е отпаднало задължението да присъстват на заседанията на комисиите. Намалели са и сроковете за решаване на спора в разумни граници, отбеляза Манолова.
Омбудсманът призова за отказ от лошите практики, промени в общите условия и правилата на дружествата, които са нечестни спрямо потребителите, и за иницииране на законодателни промени.
Добави коментар