1645 се жалили на омбудсмана от монополите

14:27, 12 яну 16 25 293 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Близо 30%, или 1645 броя, от жалбите до омбудсмана през 2015 г. са срещу дружествата-доставчици на обществени услуги. Това каза омбудсманът Мая Манолова по време на кръгла маса за бъдещата дейност на новите секторни помирителни комисии в страната.

378 от жалбите за изминалата година са свързани с топлоснабдяването, други 307 са били за електро услуги, срещу мобилните опрератори подали оплакване 237 граждани, а жалбите срещу ВиК са били 193 на брой, посочи тя.

През 2014 г. 36% или 205 от 507 помирителни производства са прекратени поради неявяване на търговеца, каза още Манолова. Според нея неефективността им се дължи на доброволния характер на производството. Тя подчерта, че до момента са решени само 14% от случаите или това са 70 броя.

Новосъздадените комисии към Комисията за защита на потребителтие ще решават спорове между двете страни в сферата на финансовите услуги, енергетиката, телекомуникациите, транспорта и ВиК услугите. Страните в производството вече подават докумети онлайн, като е отпаднало задължението да присъстват на заседанията на комисиите. Намалели са и сроковете за решаване на спора в разумни граници, отбеляза Манолова.

Омбудсманът призова за отказ от лошите практики, промени в общите условия и правилата на дружествата, които са нечестни спрямо потребителите, и за иницииране на законодателни промени.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама