(Не)изпълнението на обещаното обновяване на уличната мрежа и градски транспорт в София

16:00, 10 яну 16 25 384 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Едва 29% е изпълнението на планираните за миналата година ремонти на уличната мрежа в столицата, а от планираните дейности, свързани с градски транспорт са реализирани 27%. Такива са цифрите в анализа на сдружение „Спаси София“ за изминалата година.

Мотивирани от правото на гражданите да знаят къде отиват парите, които плащат за данъци и такси, от „Спаси София“ решиха да проверят каква част от поетите ангажименти и дадените обещание за подобряване на градската среда е успяла да спази Столичната община. Анализът им е на базата на Капиталовата програма на общината за 2015 г., която представлява официален запис на инвестиционните намерения.

Едната от основните дейности в програмата е свързана с изграждането, ремонта и поддържането на уличната мрежа в столицата. Общата стойност на планираните ремонти, предвидени в програмата, е над 86 млн. лв., от които са реализирани малко над 25 млн. лв., подчертават от „Спаси София“. Фокус на предвидените проекти за вече изминалата 2015 г. бяха основните булеварди както в центъра на града, така и в неговата периферия. 

Тъй като проектите за реконструкция на града са много на брой, от сдружението посочват петте ключови места – кръстовището на две нива на бул. „България“ и бул. „Акад. Гешов“ (15,71 млн. лв.), бул. Владимир Вазов – (13,50 млн. лв.), бул. Цариградско шосе (12,43 млн. лв.), бул. Кн. Ал. Дондуков (9,67 млн. лв.), бул. Монтевидео (6,60 млн. лв.). От петте успя да се реализира само реконструкцията на „Цариградско шосе“.

„Въпреки наличието на огромен финансов ресурс (на стойност 86,9 млн. лв.) и неотложната нужда от мащабна и цялостна програма за ремонт на софийската пътна мрежа, Общината е успяла да реализира едва 29% (с обща стойност от 25 млн. лв.) от дейностите, разписани в собствената си Капиталова програма. Точно по тази причина, от години вече добре познатите оправдания за това, че България е най-бедната държава в Европейския съюз и липсата на пари е основният проблем, звучат нелепо и не обясняват на практика нищо“, заявиха от „Спаси София“.

В анализа си те разглеждат и друга важна дейност, а именно оптимизирането на столичния градски транспорт. За тази дейност през 2015 г. бяха заложени 215,7 млн. лв., от които 134,69 млн. лв. под формата на безвъзмездно финансиране от страна на ЕС. От „Спаси София“ подчертават, че по-голямо внимание и средства е отделено на столичното метро. Въпреки че откриването на седемте нови станции на метрото в кварталите "Дружба" и "Младост" е безспорен успех за Столична община и "Метрополитен", от сдружението посочват като проблем отлагането на строителството на третата линия на метрото, за която през 2015 г. бяха заделени 70 млн. лв. от бюджета за градски транспорт.

За пета поредна година се отложи и възстановяването на едно от най-важните трамвайни трасета в София: това, свързващо Семинарията с "Дървеница" и "Студентски град" през метростанция "Г.М.Димитров". От „Спаси София“ припомнят и обещанието на зам.-кмета по транспорт Любомир Христов през 2014 г., че трамваите ще станат приоритет през 2015 г.

„Убедени, че лица на толкова важни постове трябва да застават зад думите си и да отговарят за резултатите от своята работа“, категорични са от „Спаси София“.

„За 2015 г. бяха заложени четири реконструкции на различни трамвайни отсечки в изключително лошо състояние и директно свързани с неспиращия отлив на пътници от трамвайния транспорт, легитимиращ съставянето на прогресивно неамбициозни разписания, правещи го най-бавния в Европа. От “предстоящите” ремонти на бул. "Княз Ал. Дондуков", бул. "Витоша", ул. "Козлодуй" и бул. "Джеймс Баучер", бе реконструиран единствено бул. "Витоша" в отсечката между ул. "Гургулят" и бул. "България" с обща дължина от около един от общо двата заявени километра", казаха още членовете на сдружението.

Според изчисленията на „Спаси София“, ако общината реши да отремонтира цялата трамвайна мрежа с този темп на работа, пълната реконструкция на над 150 километра релсов път в София ще приключи през 2165 г.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама