Наталия Кръстева: Имаме много работа по дълго натрупвани проблеми с поддръжката на уличната мрежа в Русе

16:50, 01 яну 16 25 320 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Като част от традиционния годишен обзор на Topnovini.bg, разговаряме с Наталия Кръстева, зам.-кмет на Община Русе с ресор “Комунални дейности”.

Г-жо Кръстева, 2015 г. бе доста напрегната и за Вашия ресор, ако трябва да направите един кратък обзор на свършеното през годината, какво бихте включили в него?

Обзорът, който мога да направя, е че 2015 г. основно бяха ремонтирани множество улици в град Русе, като обърнахме внимание на кварталите “Дружба” 1, централната градска част, както и в Източна промишлена зона. Извършено бе възстановяване и на множество тротоари в различни части на града, както и на улици в селата Николово, Тетово, Просена, Червена вода, Басарбово, Долно абланово, и гр. Мартен.

Наред с това изградихме и множество повдигнати пешеходни пътеки на бул. “Липник”, бул. “Скобелев”, изградихме и улица, обслужваща различни фирми, която е пресечна на бул. “Тутракан” в Източна промишлена зона.

Това е възможно най-краткото обобщение на нашата дейност, като се има предвид, че нашата табота по аварийни ситуации не спира.

Тук искам да напомня, че ОП “Комунални дейности” осъществява дейности по аварийни ремонти, тоест ние се занимаваме изцяло с поддръжка на уличната мрежа, и през 2015 г. това беше наша основна задача.

Ако трябва да погледнете самокритично на изминалата година, имаше ли още нещо, което бихте желали да беше свършено?

Целият ни екип по принцип е доста самокритичен, но така или иначе проблемите свързани със състоянието на пътищата и тротоарите са значителни по обем, и те са натрупвани в последните 30-40 години. В крайна сметка решаването им трудно може да стане в рамките на една или две години, или пък един управленски мандат. Много неща бихме искали да бъдат свършени още, но за всичко това е необходими време, както и финансов ресурс, с който не винаги разполагаме. Не на последно място и технологична възможност, тъй като и при полагането на асфалт има норми, които трябва да бъдат спазвани - температура, достъп до материали, и много други.

Критично погледнато, много неща не са свършени, но има воля и желание за това. През следващия мандат се надяваме в голяма степен да осъществим неща, които не сме успели през предния мандат.

По време на обществения дебат за Бюджет 2016 г. кметът Пламен Стоилов даде заявка за започване на работа по улиците в крайните квартали на града, има ли вече конкретни планове в тази насока?

Това, на което искам да обърна внимение, е че в началото на 2016 г. ще бъде сформирана комисия от специалисти и експерти от Общинска администрация, която ще има задача до края на месец юни да извърши оглед и да даде количествено-стойностни параметри за ремонта на второстепенни улици, на междублокови пространства в града, както и на тротоарите. След като уточним финансовите параметри, ще започне работата по осигуряване на финансовия ресурс, и бъдещото изпълнение на това, което комисията е планирала.

Тук трябва да отбележим, че не на последно място за нас в работата на комисията ще залегнат и многото сигнали, които отправят до нас граждани. Визирам детски площадки, спортни площадки, дори площадки за разходна на домашни любимци, за които в последния месец имаме 2-3 молби. Доста от нещата обхващат инфраструктура, първо ще бъде възложено проектиране, след което ще се премине към изпълнение - това са процедури, които не опират само до възможностите на “Комунални дейности”, a е доста сложен процес. Но за да бъде благоустроено и поставено всичко в рамките на една добра инфраструктура, и това което г-н Стоилов е поел като ангажимент, ще бъде изпълнено в рамките на управленския мандат.

Така или иначе през 2002 г. е било последното асфалтиране, правено в гр. Русе, от тогава цялостно асфалтиране не е имало. От тогава са изминали много години, технологията остарява, асфалтът се амортизира и става неустойчив. Появяват се проблеми и при ремонти на водопроводна канализация - не винаги съвестно други институции си свършват работата и понякога се налага ние също да извършваме довършителни ремонти.

Винаги е актуален въпросът с паркоместата в града, какво се предвижда в тази насока през 2016 г.? Кои са конкретните срокове за довършване на подземните паркинги в недовършената част на Доходното здание, "Булстрад Арена" и за изграждането на паркинг на няколко нива на площад "Дунав", за което имаше планове?

Въпросът за паркоместата в града винаги е стоял на дневен ред, а проблемът се засили с реализацията на проектите за благоустрояване на централната градска зона, с който централната улица стана почти изцяло пешеходна. Съществувалите преди това паркоместа, около 65 на брой, разположени в участъка на Историческия музей, ул. “Александровска”, пл. “Елиас Канети” отпаднаха, тъй като движението на пешеходци и автомобили, и паркирането в областта на площадните пространства са несъвместими, и са предпоставка и риск за инциденти. Отвеждането на част от автомобилното движение и паркирането в страни от пешеходната зона бе наложително освен от гледна точка на безопасност, а и от осигуряване достъпността им за хора в неравностойно положение, както и за подобряване на екологичния трафик в градската зона.

За компенсиране на премахнатите паркоместа и облекчаването паркирането в центъра, в момента текат строително монтажни дейности на обществен паркинг в съществуващите подземни нива на централния комплекс. Те би трябвало да завършат през февруари 2016 г. и същия да бъде въведен в експлоатация до месец май. В този паркинг ще бъдат осигурени 58 паркоместа за автомобили, и 8 за велосипеди, които ще бъдат разположени в две подземни нива. Отделно от това е разработен ПУП за двуетажен подземен паркинг на площад Дунав, за който предстои становище в НИНКН, предвид това че е разположен в границите на групов паметник на културата, и без становище не можем да продължим процедурите. Следва изготвяне на инвестиционен проект, обществени поръчки, и накрая реализацията. Това е по-обстоен проект, при който е необходимо технологично време за финализирането му.

Към зала “Булстрад Арена” в момента тече обществена поръчка за обществен подземен паркинг, който е с капацитет 754 места. При благоприятно развитие на всички процедури, първия етап със 160 паркоместа, може да бъде въведен в експлоатация до края на 2016.

Наред с това искам да обърна внимание на добрите практики в много европейски градове, където хората не държат да паркират автомобилите си непосредствено до работното място. Не е далеч времето, когато русенци също ще имат възможност да оставят автомобила си на обществен паркинг, да направят една кратка разходка през красивия център, и така да стигат до работното си място.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама